skrivklada.blogg.se

En blogg om att ha Skrivklåda

Dejt med MIFF

Kategori: Allmänt

Häromdagen tog jag min MIFF (Min Inre FörFattare) på en dejt genom skrivminnenas allé och förpassade oss till den omgivning vi befann oss i när det skrevs mer eller mindre varje dag. Tyckte att vi behövde det för att ge oss lite kreativt bränsle. Vi passerade hemmet där vi tecknade, skrev, målade och gudvetvad och kreativiteten flödade som bara den. Vi skrev när vi lagade middag, med 4 småbarn kring benen, vi skrev i trädgården, i simhallen, i dojon, lekparken och skrev vi inte på dator så skrev vi i huvudet. MIFF och jag gick där vi brukade gå och eller jogga, med eller utan hund och där många historier fått sina lösningar, där karaktärerna fått sina drag och där den ena historien efter den andra föddes. En del riktigt bra, en del riktigt urusla.

När jag och MIFF återigen satt vid vattenbrynet där vi så ofta suttit förr och funderat, började det klia ordentligt i fingrarna trots att vi redan skrivit ett par timmar. Vi visste att datorn låg nära till hands i bilen. MIFF knuffade mig milt i sidan.

”Du, ska vi?”

Jag tittade på mig och behövde inte fundera två gånger.

När dejten var över konstaterade jag att det gick precis lika bra att skriva i bilen. 

    
 
 

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: